Geoblog.pl    Agatella    Podróże    Indie: Faza pierwsza    Wreszcie można oddychać

Wreszcie można oddychać

Indie
Indie, Mount Abu

Zmęczeni upalną pogodą, spalinami, hukami i wszytskim tym, czym na codzień jest Jaipur w porze (wybitnie suchego)monsumu wybralismy sie do Mount Abu, czyli 'the only hill station in Rajasthan'. Jako ze nasza wycieczka zbiegala sie z terminem jakiegos Hinduskiego swieta, nie bylo mowy o dostaniu biletu na pociag (te w okolichach siwat musza byc wykupione z ponad miesiecznym wyprzedzeniem, szcegolnie jesli sie jezdzi tz. sleeper class) takze pojechalismy autobusem. Trasa JAipur- Mount Abu to jakies 14 godzin jazdy, na szczescie udalo sie nam dostac bilety na autobus sypialny. Musze powiedziec ze okolo 50% moich doswiadczen z takimi autobusami nalezalo do bardzo udanych i to sie zalicza do kategorii na plus. Zaleta takie autobusy jest wygodna lezanka na ktorej spokojnie mozna przespac cala noc i ktora czesto jest odgradzana od reszty ablo zaslona albo (w wersji super lux na ktora zawsze sie staria jakos przez przypadek) plastykowimi przezroczystimi rozsuwanymi drziwczkami Takze daje to jakies poczucie prywatnosci. Poza tym podroze autobusem sa zawsze zabawne. Zwykle wiekoszsc z nich na dalakie trasy wyrusza wieczorem, miedzy 7 a 9. Okolo 10-11 jest postoj na kolacje w przydroznym barze. Pasazerowie maja czas aby cos zjesc,zakupic napoje, przekaski lub.....kasety z muzyka! Zawsze na takihc postojach jest jeden sklepik z CD i kasetami muzycznymi ktorego to wlasciciel projmueswoj biznes poprzez wlaczanie muzyki na pelen regulator...Takze nie ma spania! Poza tym dla odwaznych jest opcja skorzystania z toalety lub dla mniej odwaznych i bardziej kreatywnych- z przyroznych krzakow.

Mount Abu bylo jedna z bardziej chaotycznych wycieczek na jakich bylam i nie wspominam wyprwy bardzo dobrze, glownie z tego powodu, ze zewzgledu na swieto miasto bylo oblezone przez ludzi,natomiast na pewno niesamowitym bylo doswiadczenie temparatury w ktorej dalo sie normlanie zyc. Poza tym Mout Abu ma przepiekny kompleks swiatyki Janistycznych. Przepieknie ulokowane na wzgorzu, niesamowcie misternie rzezbione...niestety nie mozna bylo robic w srodku zdjec take nie posiadam zadnych! Tak czy owak Mount Abou-mozna ale nie jest to 'must see' jak dla mnie