Geoblog.pl    Agatella    Podróże    Indie, Faza druga (+Nepal, Malezja, Tajlandia)    miasto Shivy

miasto Shivy

Indie
Indie, Vārānasi

Varanasi było moim przystankiem w drodze do Nepalu. Bardzo chciałam zoabczyć to słynne miasto z najważniejszą w Indiach świątynią Shivy i niezliczonymi ghatachami. Moja podroz zapowiadała się dosc intensywnie i odejmowala bardzo wczesny lot z Delhi do Varanasi (swoja droga lotnisko w Varanasi to prawdziwy hit- tasma na bagaze jest mechaniczna..:)), caly dzien w tym miejscie, pozniej pociag nnocny do granicy z Nepalem, przeprawienie sie przez granice i autobus do Pokhary. W sumie ponad 48 godzin w podrozy....a biorac pod uwage specyfike Varanasi w bardzo emocjonalnej podrozy.
Wydaje mi sie ze dla osoby ktora bylaby pierwszy raz w Indich Varanasi mogloby byc troche zbyt mocnym doswiadczeniem. Nie chodzi mi nawet o fakt tego ze przebywa sie ciagle w otoczeniu zwlok, wducha sie popiolu z palacego sie ciala i oglada jak w tej samej wodzie zanurzaja sie wzynawcy hinduizmy w rytuale oczyszczenia (a niektorzy robia w niej rowniez pranie..)Przede wsyztskim Varanasi jest miastem bardzo chatocznym, bardzo brudnym w ktorym ciagle trzeba patrzyc pod nogi aby nie wyladowac w krowim placku.Poza tym pod koniec kwetnia, w pelni lata wszystko az gotuje sie w upale, zapach potu, przypraw, zwlok, gownien dziala oszalamiajaco. Ale jest tez w tym miejscu cos mistycznego. Mozna w nim na chwile przystanac i zastanowic sie nad cyklem zycia, mozna podziwniac niesamowita architekture jednego z najstarszych miast w Indiach...niestety fakt, ze miasto to przyciaga wielu turystow sprawia ze wyrosl tam tez dosc irutyjacy biznes. Takze na kazdym kroku ktos bedzie oferowal kwiaty ktore sie wrzuca do wody(liczylam- mi zaoferowano 12 razy), haszysz (jakies 10 razy) i przeplyniecie lozka po rzecze (okolo 20 razy).
Zamieszczam tylko kilka fotografii. Generalnie prawie kazdy pstryka w Varanasi zdjecia na potege mimo ize Hindusi tego sobie nie zycza (chodzi o nie robienie zdjec palacym sie zwlokom lub pol nagim ludziom)...i tak sobie pomyslam, gdyby na pogrzeb kgos z moch bliskich przjechal turysta, podplyna i zaczal robic zdjecia chyba nie bylabym z tego pwodu szczesliwa...czasem sacrum powinno pozostac sacrum.