Geoblog.pl    Agatella    Podróże    Indie, Faza druga (+Nepal, Malezja, Tajlandia)    Tylko dla nurków

Tylko dla nurków

Tajlandia, Koh Tao

Ciężko było zdecydować się na jedną wyspę mając tak ogromną różnorodność dostępną na wyciągnięcie ręki. Wybraliśmy Koh Tao bo wyspa ta jest bliżej Bangkoku niż wyspy w okolicach Pukhetu (takie jak Phi Phi )i miała być bardziej spokojna niż te drugie. Bez wątpienia jest to piękne miejsce ze względnie strawnymi cenami (2-osobowy bungolow przy plaży za ok. 30zł za noc). Turystów więcej niż Tajów co nie było szczególnym szokiem, całe rzesze Francuzów i Anglików. Minusem wyspy jest to, że jeśli się nie jedzie tam nurkować to można się czuć trochę jak turysta drugiej kategorii. Jakkolwiek cena 5-6 dniowego kursu nurkowania (zakończonego licencją)wraz z noclegiem w bardzo ładnych domkach i o ile dobrze pamiętam śniadamiami nie jest wyrórowana bo wynosi jakies 900zl to dla nas jednak był to mniej węcej 80% całego budżetu więc nie podjęłiśmy wyzwania. A to wiązało się z pewnymi utrudnieniami takimi jak np. opłaty za korzystanie z Internetu na kampingow (jak nurkoujesz masz za darmo, jak nie płacisz) i wyższe ceny zakwaterowania...także jeśli wyjazd na Koh Tao to faktycznie warto zaplanować nauke nurkowania (i wliczyć ją w koszta..)My natomiast wypożyczyliśmy motor i w ciągu 3 dniowego pobytu nacieszyliśmy się wystarczająco plażą, jedzeniem, alhokolem sprzedawanym w wiaderkach...poza tym mój genialny plan używania filtra ochronnego na słońce z SPF 15 zamiast 2 razy wyższego skończył się oparzeniami na pałym ciele włącznie z palcami stóp a więc po 3 dniach wyjazd ze słonecznej wyspy do górskiego i deszczowego Chiang Mai był dokładniem tym, o czym marzyłam.